Wednesday, May 31, 2006

Tips från coachen!

Hej!
Relationscoachen här! Blomma Månvind heter jag och jag arbetar som auraterapeut för delfinsångarutbildningen på waldorfskolan Flummet i Trosa. Jag arbetar också som relationscoach för par med störningar i sitt energiflöde. En metod jag använder för att aromatisera ett trött förhållande är ju förstås känslolavemang med lavendel, johannesört och krossat bovete, men framför allt lyssna, lyssna, lyssna, det är det råd jag ger först till alla vars karma är kantstött. Och lyssna, det är det som vi ska göra idag. Vi ska (kvävt fnitter) tjuvlyssna på ett par, Kalvur och hans flickvän Labia. Vi ska följa vårt par och höra på deras dialog och jag kommenterar med tips och råd, Kalvur har varit konstig då han genast slängde min pamflett om känslolavemanget bryskt på marken (ja marken, inte en återvinningsstation) när jag mötte honom på staden, men med lite andningsövningar och trädkramning skall vi nog få rätsida på honom också.
Shhh! här kommer dom!...

Labia: Skulle du kunna ge mig ett glas vatten?

Blomma (viskande): Oooh nu har Kalvur ett litet men gyllene läge att förbättra sin relation till Labia, kanske ett liten överraskning som en limeskiva (organiskt odlad) i vattnet, eller kanske bara en liten komplimang som tex "ljuset dansar via vattnet till dina ögon likt strålar av god energi, min sköna"... låt se vad som händer.....

Kalvur: Drick ur kranen Biatch!!!

Blomma: Aj, aj, aj, aj! Vad sa han!?! Med den där kommentaren kan han ha skadat sin karma så mycket att han kan komma att återfödas som en okapi. Jag har mycket att jobba med här... Vad kommer Labia att säga? Vad kommer hon att säga!...

Labia: VAD SA DU?

Blomma: Be om ursäkt! Be om ursäkt Kalvur!!!

Kalvur: Heheheheeeee

Blomma: Åhnej!

Labia: DU DIN PIIIP DET DÄR VAR INTE ALLS ROLIGT!

Kalvur: Det var det väl?! Har du ingen humor?

Blomma: Det enda som hjälper i det här läget är ett harmonisamtal med känslor i focus och relationsmeditation i lotusställning direkt efteråt, Labia verkar vara en kvinna med sitt universum i sitt centrum och tillräckligt med samlad energi i sin livmoder för att kunna ta tag i relationen, jag har fortfarande hopp, även om situationen är spänd!

Labia: Humor? Humor? Vad sägs om den här humorn då? Vad sägs om att jag pissar i en av dina single malt whiskyflaskor och tvingar dig till provsmakning för att gissa vilken det är? Va? Vad säger du om det din kalvjävel?!?!

Blomma: Ayiiihkkk...ngghhh!

Kalvur: Enkelt, den som smakar mest rök är den du pissat i! HAHAAHAAA

Blomma: Tomas! öppna bildörren! ÖPPNA DÖRREN!

Labia: (Flämt) Du du din jävel! jag ska minsann.... kom hit! det är lönlöst att försöka springa undan.... (ljud av smällar)... arrrrgh!!!

(Ytterdörren öppnas)

Blomma: SAMLA ERAN KARMA I HJÄRTAT AV ERT CENTRUM!!!

Kalvur: Va fan?

Blomma: Jag heter Blomma Månvind och jag har kommit för att rädda dig från dig själv!

Kalvur: Va? Vad pratar du om, varför är du klädd i linnetoga? Vad är det du har i håret? I mitt kök? Du ser ju för fan ut som DiLeva!

Blomma: Ouhhm! Ouhhm!

Kalvur: ?

Blomma: DiLeva? Tack så mycket, dom säger vi är lika, han sitter förresten i bilen o håller den på tomgång ute.

Kalvur: Vad är det där för en slang?!? Gå härifrån, jag ringer p....

Blomma: Det är Lavendel, det är lavendel, bovetet gör dig gott!

(ljud av handgemäng)

Kalvur: AAAAAJ!!! AArghh!

Blomma: Låt orenheterna flöda ur dig, likt ganges sköljer världen!

Kalvur: AAAAAAARGH

.............................. ............. . f.............ssje lnnnnnnn...........ii m_____--- .

(sändning avbruten)

1 Comments:

At 5:23 AM, Anonymous Anonymous said...

[url=http://www.mulberryinoutlet.co.uk]Mulberry Alexa[/url] I don't care.). [url=http://dkgoose.com]canada goose[/url] Czvqrpjkt http://www.louboutinoutletuks.co.uk
cduahy 028947 [url=http://www.chilliwackbombersoutlet.com]chilliwack parka[/url] 422565 [url=http://www.officialcanadagooseparkas.ca]canada goose in toronto[/url]

 

Post a Comment

<< Home